صفحه اصلی > شوراها و کمیته ها > شورای امر به معروف و نهی از منکر  
وقتی قهرمان جهان شدم آنگاه فهمیدم که باید بیشتر خم شوم تا مدال قهرمانی را به گردنم بیاویزند.“جهان پهلوان تختی”
شورای امر به معروف و نهی از منکر


اعضاء :

  1. رئیس دانشکده(دکتر حسین حبیب زاده)
  2. معاون پژوهشی (دکتر رحیم بقایی)
  3. معاون آموزشی (دکتر معصومه همتی)
  4. مدیر تحصیلات تکمیلی (حمیده محدثی)
  5. رئیس اداره امور عمومی (شیرزاد روستایی)
  6. نماینده حراست
  7. نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در سایت نازلو (حجت الاسلام سجاد بیگی)
  8. نماینده بسیج دانشجویی دانشکده (عرفان سعادت) 
  9. رابط فرهنگی و روابط عمومی دانشکده (فرحناز محمدزاده)

 

 

اعضای یاوران معروف:

  1. مدیر گروه پرستاری(حسین جعفری زاده)
  2. رئیس امور عمومی (شیرزاد روستایی)
  3. نماینده حراست
  4. کارشناس خدمات ماشینی دانشکده(اسلام رضوی) 
  5. حسابدار و امین اموال(فریده جهانی و علیرضا قنبری)

 

هدف :

هماهنگی و همکاری در جهت اجرای مطلوب فریضه امربه‌ معروف و نهی‌ازمنکر در  سازمان.


  شرح وظایف شورای امر به معروف و نهی ازمنکر:

  1. شناسایی مصادیق معروف و مصادیق نهی از منکر موجود در دانشکده
  2. ارائه راهکارهای مناسب و عملی جهت ترویج معروفات اماته منکرات مطابق اولویت بندی
  3. اجرای طرح های مدون فرهنگی در راستای گسترش فریضتین دانشکده
  4. تشکیل هسته معتدین از طریق شناسایی، جذب و آموزش افراد با انگیزه متدین و مجرب در دستگاه
  5. تلاش جهت اصلاح رفتار افراد که شئونات اسلامی و اخلاقی را رعایت نمی نمایند با رعایت مراتب فوق     الف: تذکر لسانی         ب: اخطار کتبی               ج: معرفی به واحد تخلفات و حراست
  6. اجرای طرح تذکر لسانی مطابق شیوه نامه ارسالی از ستاد احیاء
  7. شناسایی امکانات بالفعل و بالقوه موجود در دستگاه و فراهم ساختن امکانات جدید و به کارگیری آنها جهت اجرای امر به معروف و نهی از منکر طبق برنامه های ارسالی از ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر
  8. نظارت بیشتر بر اجرای طرح عفاف و حجاب- اصلاح الگوی مصرف- تذکر لسانی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و تبلیغات در راستای آن


شرح وظایف دبیر شورای امر به معروف و نهی ازمنکر:

  1. هماهنگی بر ارائه گزارش جلسات شورا
  2. تنظیم صورت جلسات و ارسال به شورای احیاء مرکزی دانشگاه
  3. ارائه گزارش به  شورای مرکزی امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه
  4. پیگیری انجام دقیق مصوبات با هماهنگی رئیس شورا
  5. اتخاذ تدابیر لازم در راستای احیای فریضه الهی
  6. حضور در جلسات دبیران، همایشها و...از طرف شورای مرکزی دانشگاه تشکیل می گردد.
  7. ایجاد هماهنگی بین اعضاء و بررسی گزارشات مربوط به عملکرد ایشان
  8. ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملی به منظور گسترش امر به معروف و نهی از منکر
  9. هماهنگی با مسئولین ذیربط و انعکاس فعالیت های شورا در نشریات داخلی دانشگاه و بیمارستان ها و نصب در تابلوها

 

 

شرح وظایف اعضا شورای امر به معروف و نهی از منکر:

  1. حضور مستمر در جلسات شورا
  2. همفکری و تلاش جهت تحقق برنامه های مصوب شورا
  3. پیگیری و حضور فعال در اجرای طرح ها و برنامه های ابلاغیت از سوی شورای مرکزی
  4. حضور فعالانه در جلسات ماهیانه کمیته های تخصصی و کارشناسی که از طرف شورا برگزار می گردد.
  5. ارائه راهکارها اجرائی در راستای احیا و گسترش فریضیتین مقدس
  6. تلاش در جهت ارتقا سطح کیفی آگاهی ها و ایجاد زمینه رشد در سطوح مختلف اداری برای همکاری یا همفکری و هماهنگی با کلیه اعضای شورا

 

اهم منکرات در ادارات :

احیای معروف ها در ادارات

امربه معروف و نهی از منکر یکی از آموزه های دین مبین اسلام به شمار می رود و در قرآن کریم و احادیث ائمه معصومین( سلام ا... علیه) نیز همواره بر رعایت این اصل انسان ساز تاکید فراوان شده است .

 

مصادیق معروف در اداره

  1.  بدانیم و آگاه باشیم که خداوند متعال همیشه ناظر براعمال و رفتار ماست
  2. رعایت شئون ، شعائر و اخلاق اسلامی و نهادینه نمودن آن بین همکاران و مراجعین
  3. حسن برخورد ، رفتار مناسب و احترام متقابل به همکاران و ارباب رجوع
  4. ایثار در خدمت به مردم به ویژه خانواده های معزز شهداء ، جانبازان ، ایثارگران و...
  5. هر چه برای خود می پسندیم برای دیگران هم بپسندیم
  6. داشتن وجدان کاری و انجام امور با همت و جدیت
  7. صداقت در رفتار ، گفتار و کردار
  8. عدالت و انصاف در برخورد با زیردستان و مراجعین
  9. عدم تجسس در امور شخصی دیگران
  10. حفظ اسرار شغلی و حراست از منابع سازمان
  11. دقت و احتیاط در مصرف بیت المال و جلوگیری از اسراف آن
  12. تقویت حس مسئولیت پذیری و مشارکت کارکنان در امور سازمان
  13. برنامه ریزی برای گسترش روحیه ابتکار ، خلاقیت و نوآوری کارکنان
  14. داشتن روحیه انتقادپذیری
  15. رعایت پوشش مناسب اداری و توجه به ساده زیستی
  16. تقدیر از کارکنان فعال ، مبتکر ، خلاق و وظیفه شناس و حمایت جدی از آنان
  17. ارتقاء فرهنگ اقامه نماز اول وقت

 

مصادیق منکر در اداره

  1.  سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی
  2. استفاده شخصی از امکانات سازمان
  3. تکبر نسبت به زیردستان و مراجعین
  4. ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع و همکاران
  5. سهل انگاری در وظایف اداری و کم کاری
  6. ترک خدمت جهت انجام امور شخصی در ساعات اداری
  7. افشای عیوب و اسرار همکاران
  8. اسراف ، افراط و تفریط در بکارگیری اموال اداری سازمان
  9. ترویج فرهنگ مصرف گرائی
  10. افشای اطلاعات مشتریان و سازمان
  11. قصور در یادگیری امور مرتبط با شغل مورد تصدی ، سستی ، بی تفاوتی و بی انگیزه بودن در انجام امور
  12. بدحجابی
  13. سرپیچی از دستورهای قانونی مافوق

 

دانشکده پرستاری و مامایی